8000 Székesfehérvár

Cserkész u. 13.

Időpont foglalás

+36-22-313-136

Nyitvatartás

HÉ. és SZE.: 15:00-19:00

A gondolat gyógyítása

Ha a Duna átúszása közben elkap egy örvény és egyre lejjebb húz, csak akkor menekülhetsz meg, ha ismered a kijutás módját. Ha gondolataidban észlelsz ilyent, eljött az ideje annak, hogy segítségért folyamodj!

Van egy jó hírem:

Ahogy a gondolatok elromlottak, úgy meg is javíthatók!

Csak a negatív gondolatot kell kicserélni egy megfelelő pozitívval, és azt „búgócsigázni” addig, amíg meg nem nyugszunk.

„Ezt mondani mindig könnyebb, mint megtenni” – mondják sokan.

A legfontosabb, hogy tudatában legyünk annak, hogy mi okozta negatív gondolatainkat, azt elfogadjuk, és elkezdjük az „ellenszer” adagolását. Ilyen állapotban a rendszeres meditáció nagy segítséget nyújt, mert a negatív gondolat felhalmoz egy idegi ingerületátvivő anyagot, amit valahogyan kezdetben csökkenteni, majd semlegesíteni kell, amire egy másik gondolat bevezetése és ismétlése javasolt. Ez nem más, mint az agy idegpályáinak újjáépítése, újrahuzalozása, mert az újonnan használt idegpálya megerősödik, a hanyagolt pedig sorvad.

Különböző meditációs technikákkal különböző idegi ingerületátvivőket tudunk aktiválni. Ha ismerjük a módszert, akkor helyes választással hamar célba juthatunk. A meditáció alatt különös hangsúlyt kell helyeznünk a szabályos, lassú, mély légzésre, és ezt folytatni legalább 10 percig, vagy a meditálás végéig.

Gyakran a negatív gondolatok emocionális töltése jelenti a legnagyobb gondot. Ezt a kopogtatási technikával tudjuk leggyorsabban kezelni. Ez a technika összeköti az ősi kínai akupunktúrát a modern nyugati pszichológiával. Miközben testünk 9 pontján az energiaközpontokat finoman kopogtatjuk, az előzőleg meghatározott problémát körbe járjuk, és mondataink végéhez fűzzük, hogy „ennek ellenére őszintén tisztelem, szeretem és elfogadom magam”. lásd: www.stresszkontroll.hu.

Mindezekről, és még legalább 100 kérdésre hallhat választ a tudomány legújabb kutatásainak tükrében, és választhat a testhezálló megoldási technikák közül.

Bejegyzés megosztása

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Érdekelné több tartalom is?

További bejegyzések

A gondolat gyógyítása

Ha a Duna átúszása közben elkap egy örvény és egyre lejjebb húz, csak akkor menekülhetsz meg, ha ismered a kijutás módját. Ha gondolataidban észlelsz ilyent,

Tovább »

A gondolat és a fejfájás

Három hónapja gyógyszerre nem reagáló fejfájása van egy 52 éves nyugdíjas rendvédelmi dolgozónak (pedig már egy doboz Algopyrint is bevett egyik nap), akinek jó anyagi

Tovább »

A gondolat mint stresszforrás

Minden külső fájdalmat okozó esemény vagy belső szervi működési zavar, ami diszkomfort érzéssel jár, szokatlan a szervezetnek és ezért azt stresszként érzékeli. Az esemény észlelésekor

Tovább »

A gondolat és a rák

Orvosok mindennapi tapasztalata, és az öné is, ha már átesett az első műtétén, és belegondolt, hogy a daganat tüneteinek megjelenése előtti három évben, valamilyen komoly

Tovább »